Khamis, 27 Ogos 2015

Tentang ‘Neuronistik’ Indah




Sesudah dua per malam aku tidak menjamah ketika bersahur dalam menerokai sisa-sisa kehausan yang tertinggalan kebelakangan yang berbeda sekali masa atau waktu semakin mencari kedaifan yang menjelang
Kata orang sebenar kejayaan yang sebenar adalah bila orang ramai atau masyarakat ataupun khalayak ramai menggelarkan diri kita adalah sekali-sekala gila. Bukan gila otak dengan tepat sekali psiko hanya neuronistik yang extreme. Oh tidak sebenar aku mencari ketenangan yang mungkin menjadi penghalang kea rah pengharapan yang semakin hilang dari pandangan yang jauh

Bila sesungguh aku hilang dari kekataan yang terlalu hendonisme umum. Apakah yang harus aku tumpukan untukan meneruskan perjuangan ini yang semakin menghilang bila tatkala sesekali hilang menjuju kea rah yang semakin gelap kea rah hadapan untuk mengarap sisa-sisa kehidupan sehinggalah aku lenyap dari perkuburan sastera kreatif dan seni.

*sajak ini pernah aku tulis sembilan yang lepas. ianya sengaja repost balik untuk mengembalikan kegilaan yang melampau tentang kesenian

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

 

Nuffnang

Site

Iklan

 
Blogger Templates